Jak už psal Jack, letadla si ve vzdušném prostoru nelétají jen tak. Mají přidělené hladiny. Od hladiny 290 včetně platí RVSM prostor, to znamená, že v lichých hladinách se létá na východ a v sudých na západ. Minimální rozestup od dvou proti sobě letících letadel v tomto prostoru je tedy pouhých 1000 stop, což je cca 300 metrů. Z logického pohledu je jasné, že ze země nemůžeme vůbec odhadnout tuto nepatrnou vzdálenost proti obloze. Jednak nemáme srovnání a také musíme brát v potaz, že ne všechna letadla jsou boeingy (předpokládám, že i zde se projevuje odpor k USA... proč ne třeba airbusy??) a už vůbec ne stejné. Samozřejmě, mohou se na obloze potkat stejné typy letadel, ale jste je schopni rozeznat? Poznáte na cca 11 km boeing 737-300 od airbusu 320? Nebo B747 od A340? A to poukazuji jen na přibližně stejné stroje. Pokud vezmeme v potaz rozdílné letové hladiny rozdílně velkých letadel, snadno zaměníme, kdo jak je vysoko.Kondor10000 píše:Nejvíc mě asi nesedí proč ve stejnou minutu lze na obloze na stejném místě zhruba ve stejné výšce pozorovat dva stejné boeingy a za jedním se zvětší kondenzáty 20x a vydrží 3 hod a za druhým letadlem mizí kondenzáty do 10sek.
Pro Jacka? Zajímaly by mě ty 2 nadzvukové... Concordy už nelétají, navíc nad obydlenými místy se nadzvukově nesmí létat. Ale asi jsi myslel jen typ "nadzvukových" letadel, tedy třeba vojenských stíhaček, ne?
Jinak dvě letadla mohou být klidně ve stejně letové hladině, ale musí být zajištěna bezpečná separace, což u nás zamená 10 námořních mil na letových tratích, nebo 5 mil pod radarovou separací. Zjednodušeně řečeno